Succesvolle versiertrucs van de instroomcampagne ‘Je gaat het maken in de bouw’

Hoe verleid je jonge mensen om te kiezen voor een baan in de bouw? Vier interviews, één artikel. De tekst is van mijn hand, de foto’s maakte ik niet.

De bouw zit te springen om vers bloed, liefst van jonge mensen. Want er is veel meer werk dan personeel. Daarom lanceerde Bouwend Nederland in 2016 de instroomcampagne ‘Je gaat het maken in de bouw’ om jonge mensen enthousiast te maken voor werken in de bouw. Het ledenmagazine BouwendNL zet de schijnwerpers op een aantal bijzondere projecten binnen die campagne. Voor nummer 2 van 2017 maakte ik een artikel over de samenwerking met de Hanzehogeschool in Groningen en over Scapetown. Twee compleet verschillende projecten waar ik heel verschillende mensen voor interviewde.

Wil je het artikel lezen? Klik dan op de button hieronder. Dan krijg je een pdf van het opgemaakte artikel. De foto’s heb ik overigens niet gemaakt, die zijn van de hand van René van den Burg.
Je kunt ook de bladerversie van het complete magazine lezen.

Artikel ‘Succesvolle versiertrucs’